SORTIMENT 

När får ni in fröer som är slut i lager?

Fröer från följande märken;  Nelson Garden, Weibulls, Substral samt Runåbergs fröer fyller vi på med kontinuerligt vart eftersom de tar slut under hela frösäsongen. Således dröjer det vanligtvis inte mer än en vecka på sin höjd att få in dessa åter i lager. Fröer från Suttons Seeds och Seklos får vi in en gång om året, närmare bestämt inför frösäsongen, dvs till november och december.

När är övriga produkter inne i lager?

Vi fyller ständigt på med samtliga tillbehör som är säsongsrelaterade.

Har ni en produktkatalog?

Då vi tillhandahåller fröer från många olika leverantörer och dessa flitigt byter artiklar – en del utgår och ersätts med nya artiklar har vi svårt att matcha lagersaldot med en fysisk katalog. Man kan dock  alltid utgå ifrån att sortimentet på hemsidan är synkat med lagersaldot.

BESTÄLLNING & BETALNING

Kan jag beställa min order genom kundtjänsten?

Vi tar endast emot manuella ordrar som rör sig om större beställningar där kvantiteten överstiger lagersaldot i större omfattning.
Detta även för att undvika be kunden om känsliga uppgifter som kortuppgifter och personnummer samt undvika stavfel som påverkar aviseringen och leveransen.

Hur betalar jag?

Du kan välja att betala med kort, faktura eller Swish.

Hur får jag min faktura?

Vi mailar normalt fakturan till den angivna e-postadressen i beställningen. En faktura kan även skickas fysiskt vid speciella önskemål. Då skall det ska det framföras till kundtjänst-mailen, info@frokungen.se

Hur gör jag en retur?

För att returnera en produkt tar du kontakt med kundtjänsten så skickar vi en retursedel. Se även köpvillkoren (länk)

Kan jag göra min beställning via kundtjänsten?
Vi hanterar endast större ordrar om flera hundra fröer och uppåt via mail och telefon.

Du lägger enkelt de produkter du önskar få hem i kundkorgen för att sedan, när du är nöjd gå till kassan där du anger din adress och de uppgifter som behövs för att vi ska kunna avisera dig. Där väljer du betalsätt.

LEVERANS & FRAKT       

Vad kostar frakten?

På frökungen har du fri frakt vid köp över 200kr. Vid köp under 200kr kostar frakten alltid 29kr.    

Hur lång tid tar det att få hem min beställning?

Alla beställningar som kommer in till oss före klockan 10:00 på vardagar paketeras och skickas samma dag.

Vilken distributör skickar ni med?

Endast fröer skickas vanligtvis med ett vanligt brev som går ner i brevlådan/inkastet. Det är förvånansvärt många fröpåsar som går ner i ett stort kuvert.

Större paket går till ditt närmaste utlämningsställe för PostNord eller DHL.

Du blir aviserad när paketet finns att hämta ut nära dig. (Observera att det är DHL som avgör vilket som är ditt närmaste utlämningsställe. Om du anser att det är för långt bort kan du alltid ringa till DHL och stämma av detta.)

Kom ihåg att du alltid är varmt välkommen att skriva och ringa till oss för att snabbt få svar på dina frågor.